Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rasy Dantie a tvorba postavy

 

Bonusové vlastnosti pro jednotlivé rasy:
 
Barbar
  • + 2 při hodu proti jedům
  • učení jakékoliv zbraně je vždy o 1 bod nižší
  • 25 % odolnost proti mrazu a to ve formě kouzelné nebo přírodní
  • + 1 k síle zbraně u těžkých jednoručních zbraní a středních obouručních
  • boj ho unaví pouze za 1/2
Člověk
  • učí se všechny dovednosti rychleji než ostatní. Na každé úrovni získává + 1 bod ke všem vlastnostem, počínají první úrovní.
Elf
  • pohyb ho unavuje za polovinu
  • samovolně mu přibývají magy za den úr / 2. Samovolně se naučí kouzlo na 1., pak na 7., atd. úrovni.
  • imunita vůči nemocem
  • + 1 k síle zbraně dlouhého meče, dlouhého luku, kopí
Hobit
  • + 10 % při hledání a schování se
  • čich na živé bytosti, ikdyž nic nevidí. Funguje do vzdálenosti 8 sáhů.
  • + 1 k síle zbraně u malých zbraní na blízko a praku
  • 50 % odolnost proti psychickým kouzlům
Kroll
  • regenerace 0,1 života a 1 stínového života u každé části těla za hodinu
  • + 1 k síle zbraně všech těžkých zbraní
  • imunita vůči fyzickým kouzlům
Kudůk
  • bonus k vidění magenergie + 10
  • meditace o 10% účinnější
  • + 2 k soustředění
  • + 2 k pasti seslaných psychických kouzel
  • rychlejší nabíjení kuše o 0.5 inc
Trpaslík
  • 25 % odolnost vůči magii
  • infravidění do 50 sáhů
  • - 1 k obraně na přímém slunečním světle, vidí max. 50 sáhů daleko
  • 25% odolnost vůči ohni
  • + 1 k obraně při používání pavéz
  • + 1 k účinnosti u všech seker
 

 
Síla
Obratnost
Odolnost
Inteligence
Charisma
Barbar
11 - 16
10 - 15
11 - 16
3 - 13
1 - 16
Člověk
8 – 13
9 - 14
9 - 14
5 - 15
2 - 17
Elf
6 - 11
13 – 18
5 - 10
7 - 17
10 - 20
Hobit
3 - 8
11 - 16
10 - 15
4 - 14
7 - 17
Kroll
14 - 19
5 - 10
12 - 17
2 - 12
1 - 11
Kudůk
4 - 9
10 - 15
11 - 16
6 - 16
5 - 15
Trpaslík
10 - 15
8 - 13
14 - 19
3 - 13
3 - 13

 
První tabulka platí pro vlastnosti, které se netýkají přímo povolání a nebo také pro obyčejné lidi.
 

 
Válečník
Hraničář
Alchymista
Kouzelník
Zloděj
Síla
13 - 18
11 - 16
 
 
 
Obratnost
 
 
13 - 18
 
14 - 19
Odolnost
13 - 18
 
12 - 17
 
 
Inteligence
12 - 17
 
14 - 19
 
Charisma
 
 
 
13 - 18
12 - 17

 
V druhé tabulce jsou rozmezí pro jednotlivá povolání a tyto hodnoty se ještě upravují pomocí třetí tabulky, kde jsou bonusy jednotlivých ras u daných povolání.
 

 
Síla
Obratnost
Odolnost
Inteligence
Charisma
Barbar
+ 2
- 2
+ 2
- 1
- 2
Člověk
0
0
0
0
0
Elf
0
+ 3
- 4
+ 2
+ 3
Hobit
- 5
+ 2
+ 1
- 2
+ 3
Kroll
+ 5
- 4
+ 3
- 3
- 5
Kudůk
- 3
0
+ 2
+ 2
- 1
Trpaslík
+ 2
- 2
+ 5
- 3
- 3

 
Dále se pak určí jak je postava vysoká a kolik váží a pak je zařazena do velikostní třídy.
 

 
výška (couly)
váha (mince)
třída
Barbar
175 - 220
1500 - 2800
B-C
Člověk
165 - 210
1300 - 2300
B-C
Elf
145 - 180
1000 - 1700
B
Hobit
70 - 120
800 - 1200
A-B
Kroll
180 - 245
2000 - 4000
B-C
Kudůk
90 - 130
1000 - 1500
A-B
Trpaslík
110 - 140
1100 - 2000
A-B

 
Z velikostní třídy také vyplívají nějaké úpravy. První písmeno v tabulce udává velikost pro jakou si každý určil svoje vlastnosti. Jestli se díky své výšce dostane o třídu výše, tak z toho vyplývají úpravy, kterou jsou v následující tabulce. Tabulka také funguje pokud se postava vlivem kouzel nějak zmenšuje nebo zvětšuje. Při přechodu o více jak jednu velikost se úpravy sčítají.
Př: Alchymista vypil lektvar zvětšování a z jeho A se dostal na D. Jeho síla se zvedne z A na B o 2, z B na C o další 2 a z C na D o dalších 7. Jeho síla se tedy celkově zvýší o 11 bodů. Stejně se pak upravují obratnost a odolnost. V jeho případě by to bylo: obratnost o „- 9“ a odolnost o „11“.
 
 

 
couly
 
 
min
max
bonus k vlastnostem
An
1
49
- 7 sil; + 5 obr; - 7 odol
A
50
119
- 2 sil; + 2 obr; - 2 odol
B
120
208
0 Sil, 0 Obr, 0 Odol
C
209
300
+ 2 Sil; - 2 Obr; + 2 Odol
D
301
2000
+ 7 sil; - 5 obr; + 7 odol
E
2001
---
+ 20 sil; - 12 obr; + 20 odol

 
Na závěr si postava spočítá svoji pohyblivost. Ta je rovna součtu základní pohyblivosti z tabulky a potom dvojnásobku bonusu síly plus bonus obratnosti. Na závěr se ještě přičte celé číslo z výšky dělené 110.
 

Rasa                       Pohyblivost
Pohyblivost
Hobit
10
Kudůk
9
Trpaslík
8
Elf
12
Člověk
11
Barbar
12
Kroll
11

 
Povolání
Hod na životy
Alchymista
1k7
Barbar
3k5
Bojovník
1k10
Čaroděj
1k5
Druid
1k5
Duelista
2k4
Hraničář
1k8
Chodec
2k5
Iluzionista
1k4
Kouzelník
1k6
Lovec
2k4
Lupič
2k4
Pyrofor
3k3
Scrollmaster
1k5
Sicco
1k4
Štítonoš
2k6
Theurg
1k4
Vrah
1k5
Vyvolávač
1k3
Zloděj
1k6