Lupič
30. 10. 2011
Pro učení jeho schopností je nutné investovat:
8 bodů síly
|
6 bodů obratnosti
|
Lupiči přibývá na každé úrovni 1k6 + 2 životů. Mohou používat všechny lehké a střední zbraně a jednoruční těžké zbraně. Ze štítu může používat štíty střední.
Tabulka 2: Dovedností body na další stupeň
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
náročnost: zbroj s kvalitou 3,1-9,0
Lupič získává bonus ST/10 k sumě inc zbroje. Pokud používá tento typ zbroje.
Příprava je stejná jako v případě Magického klíče, jenom se ke směsi přidá smůla ze stromu. Klíč je po vystavení nabyt na ST x 8 magů. S tím jak se Lupič zlepšuje, je lepší i jeho zamčení. Do předmětu přejde z klíče ST magů. Tímto se zvyšuje past na vyražení takových dveří. Dveře také získávají ST/2 k obraně (normálně mají 0) při snaze dveře rozbít zbraněmi.
Lupič je velmi všímavý k detailům a má šanci k hledání věcí o ST x 8 % vyšší.
při otvírání objektů má bonus ST x 8 %.
Lupič má bonus při schování se ST x 4 %.
lupič má bonus k vybírání kapes ST x 3 %.
tento Lupičův klíč je ve skutečnosti kus nějak zkrouceného drátu. Jde o to, aby se dostal do klíčové dírky. Tento drát dokáže během úplňku Lupič nabít. Potřebuje k tomu: tvrdý drát, jíl, koňskou moč. Moč s jílem promíchá a drát se do směsi úplně zabalí. Takto připravená hrouda se dá na místo, kde na ni může celou dobu svítit měsíc. Klíč se nabije na ST x 2 magy. Lupič může s tímto klíčem otevřít jakékoliv zamčené dveře. Normální otevření spotřebuje 1 mag. U magicky zamčených dveří klíč odsaje magy do sebe a otevře zámek. Tento úkon stojí 2 magy.
Příprava je stejná jako u Klíče magického, jenom se ke směsi ještě přidá medovina. Klíč se nabije na ST x 4 magy. Všechny předměty s klíčovou dírkou je pak možné očarovat tímto klíčem. Postava, která se dotkne takového předmětu si hází proti pasti Char = 2 + Char(Lupič)=omráčení na 2-12 kol/ 1-6 kol. Každé použití klíče odebere 2 magy.
při nečekaném útoku na cíl má Lupič větší čas na míření a proto zasáhne spolehlivě svůj cíl. Získává bonus ST k síle zbraně.
Lupiči zabere obrana se štítem méně času s lepším tréninkem. Lupič dostává bonus ST/ 20 inc u středních štítů a ST/ 16 inic u velkých štítů.
Pro lupiče dále neplatí postih suma AKZ*10 z plížení ve zbroji, ale 10 se snižuje o ST.
při střelbě z praku má Lupič šanci, že omráčí svoji oběť. Musí zasáhnout do hlavy a způsobit zranění alespoň za 1 život. Proti pasti si hází cíl. Je to past Odol – ST = 5 = omráčení/ pouze zranění. Z praku dokáže vystřelit ST/4 za kolo. Má také bonus k síle zbraně ST/2. S touto zbraní má také bonus ST/10 k inc.
Pokud se Lupič schovává v místech, které byly vybudovány uměle, tak má bonus ke schování ST x 4%.
Lupič dokáže s těmito zbraněmi rychleji bojovat. Získává bonus k inc ST/4.
při boji s tupými zbraněmi má lupič bonus k síle zbraně ST/2 a pokud zasáhne hlavu, tak má šanci omráčit svého nepřítele. Je to past, na kterou si hází cíl. Odol – ST = 5 = omráčení/ pouze zranění. Cíl musí být zraněn alespoň za jeden život. S těmito zbraněmi má bonus k inc ST/16.
při útoku ze tří hexů, které jsou za cílem má Lupič bonus k jeho omráčení + ST/2 a může si počítat bonus k útočnosti ST/2.
Lupič vrhne hranou štít proti svému nepříteli. Získává bonus ST/2 k jeho síle zbraně (síla zbraně je rovna oč štítu a jeho útočnost je 1/10 jeho váhy). Pokud zasáhne cíl do hlavy, tak je postava na ST/4 kol (vždy alespoň na jednu akci) dezorientovaná.
Lupič má možnost se vyhnout až ST/2 projektylům. Hází si k10 za každý a pokud mu padne stejně nebo méně než je jeho ST, tak se projektylu vyhnul.
Lupič dokáže se středními vrhacími zbraněmi dělat častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Je bonus k dvojnásobnému zranění ve střelbě je roven ST.
Lupič dokáže s tupými zbraněmi dělat častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
Díky této dovednosti se při mířeném útoku na nohu zvyšuje šance na poranění kolene o ST x 5%.
Lupič si umí vybrat skvělá místa k přepadení. Pokud použije střelnou nebo vrhací zbraň, tak jeho protivníkovi trvá ST - bonus int(cíl) kol, než zjistí odkud Lupič útočí. Pokud vyrazí se svého úkrytu se zbraní na blízko, tak má první útok neočekávaný a ještě získává bonus ST/ 2 k útočnosti. K přípravě léčky potřebuje 1 směnu.