Duelista
Pro učení jeho schopností je nutné být na 6. úrovni válečníka a investovat:
7 bodů síly
|
7 bodů obratnosti
|
Tabulka 2: Dovedností body na další stupeň
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
ST
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
1
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
2
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
3
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
4
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
6
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
8
|
+ ST k útočnosti proti humanoidům
Při boji s více protivníky je pro Duelistu jednodušší vykrýt útok. Nároky na obranu se snižují o ST*(0,1+počet protivníků/10)/12.
V jednom útoku zaútočí oběmi zbraněmi najednou , útočnost obou zbraní je o ST vyšší. Protivník si hází jednu obranu proti oběma útokům. Nároky na inc jsou vyšší o 1 – ST/8 inc.
Duelista má opačný sled útoků (inciativy zbraní se pro tento útok prohazují). První vede mířený druhou zbraní na chodidlo s bonusem ST/2 k síle zbraně a pokud zasáhne, tak vede ihned druhou zbraní míření útok na hlavu s bonusem ST/2 k útočnosti.
Nepovedený útok druhou zbraní vede k nečekanému útoku na duelistu. Tento typ útoku ho unaví za za celou použitou inc.
Pokud používá v boji meč, tak se základní postih inc zlepšuje o ST x 5%.
Pokud používá v boji sekeru, tak se základní postih inc zlepšuje o ST x 5%.
Pokud používá v boji tupou zbraň, tak se základní postih inc zlepšuje o ST x 5%.
Na ST kol Duelistu stojí o ST*10% inc méně útok, ale obrana ho stojí o ST*40% inc více.
Duelista takto může zasáhnout až 6 protivníků, kteří stojí okolo něho. Útok se počítá s bonusem ST – 3. Tento typ útoku ho unaví za celou inc obou zbraní. První zbraní útočí na protivníky před sebou a druhou zbraní na zbytek.
S tímto tréninkem se jeho obrana proti mentálním útokům zvyšuje o ST + Int/ 4.
Duelistovi se sníží inc zbroje o ST x 4 %.
Duelista hodí svoji druhou zbraň s bonusem ST/2 k síle zbraně. Tento útok je možné provést jenom s ostrými zbraněmi. Pokud je protivník zraněn, tak každý bod zranění ho zpomalí o 0,5 inc. Oběť musí být od duelisty alespoň dva sáhy.
past: Sil = bonus obratnosti duelisty + ST = odzbrojení/ zbraň stále v ruce
hází si: cíl
Oblíbená zbroj pro duelisty neovlivňuje s cvičením tolik rychlost boje. Postih zbroje se snižuje o ST*4 %.
Pokud se úspěšně Duelista ubrání, tak se zvýší jeho inc (inc za obranu se odečítá normálně). Je to díky velmi úsporné obraně, která mu nahrává k dalším útokům. Jeho inic se zvýší o ST*1,2/8 k první zbrani o ST*0,8/1,0 k zbrani druhé.
Tato schopnost se nedá dále zlepšovat, ale díky ní duelista vždy zasáhne jednu část oběmi zbraněmi i bez mířeného útoku.
Ještě vylepšená technika Větrného mlýnu. Duelista získává další bonus ST/4 k bojové inc.
Díky tomuto tréninku je Duelista schopen srazit šipku nebo šíp. Jeho pravděpodobnost je rovna 2 x Obr + ST*8. Akce se bere jako obrana.
Akce se bere jako obrana a pravděpodobnost sražení zbraně je rovna Obr + ST * 10.
Útok z obrany může použít v každé svojí aktivní obraně. Pokud je jeho obrana vyšší o 5-ST/2 pak provede automaticky útok druhou zbraní jako nečekaný útok na protivníka a tento útok ho stojí pouze ¼ inc útoku touto zbraní.
S tímto tréninkem získá duelista obdivuhodnou rychlost s dvěmi zbraněmi. Získává bonus k bojové inc ST/4.
Možnost mít častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
Možnost mít častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
Možnost mít častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
+ ST/2 k síle zbraně při používání 2 jednoručních zbraní (obě získávají bonus) a bonus ST/10 k inc.
Tato akce musí následovat po Obětování zbraně. Zatímco je protivník otřesen, tak k němu duelista přiskočí a vytrhne ze své oběti zbraň a pak následuje mířený útok na hlavu první zbraní s bonusem k útočnosti ST.