Barbar
25. 9. 2011
Pro učení jeho schopností je nutné investovat a být na 6. úrovni válečníka:
10 bodů síly
|
5 bodů odolnosti
|
Tabulka 2: Dovedností body na další stupeň
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
ST
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
1
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
2
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
3
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
4
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
6
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
8
|
Používání dvouručních zbraní a každou úroveň 1k15 životů.
Postih při boji, kdy je barbar oslepen nebo má ztížené podmínky, proto aby viděl soupeře se snižuje o ST/2 pro sz.
Obrovská barbarova síla je pro malé tvory pohromou. Proti postavám, které jsou menší než barbar získává bonus k útočnosti (rozdíl velikostí*ST).
pro barbara je jednodušší se trefit do velkých cílů. Pro zásah získává bonus (rozdíl velikostí*ST) k síle zbraně.
Při použití tohoto útoku může barbar zasáhnout až tři části jednoho tvora. Zvolí mířený na jednu část těla a potom směr. Útok tohoto typu stojí stejně inc jako normální útok, ale únava se rovná použité inc. Zranění do první části je 100%, druhá část do dostane za 50% a třetí za 25%.
Díky této dovednosti dokáže snížit postih inic u obouručních mečů o ST x 5%. Vylepšení se počítá ze základního postihu, který má zbraň v tabulce Vybavení – zbraně.
Díky této dovednosti dokáže snížit postih inic u obouručních seker o ST x 5%. Vylepšení se počítá ze základního postihu, který má zbraň v tabulce Vybavení – zbraně.
Díky této dovednosti dokáže snížit postih inic u obouručních tupých zbraní o ST x 5%. Vylepšení se počítá ze základního postihu, který má zbraň v tabulce Vybavení – zbraně.
Jedná se o velmi silný útok tyčovou zbraní. Většinou dojde k tomu, že zbraň projde skrz protivníka a barbarovi pak zabere jednu inc útoku zbraň dostat opět ven. Při tomto útoku získává barbar bonus k útočnosti ST x 3.
Barbar dokáže snížit nároky inc na obranu o ST/20.
Díky silným ranám, které barbar uštědřuje tupými zbraněmi může snáze dojít ke zlomenině.
past: Odol + KZ= útočnost zbraně + ST = zlomení kosti/ pouze zranění
hází si: cíl
Barbar je téměř neunavitelný boji, jak se mu zlepšuje tato dovednost. Získává bonus únavě ST * bonus odolnosti.
Pokud barbar používá zbroj, která je pro něho oblíbená, tak se může naučit jak se rychleji v tomto typu zbroje může pohybovat. Díky tréninku snižuje postih dané zbroje inc o ST x 3 %.
Díky své obrovské odolnosti se dokáže snížit účinku jedu. Past jedům se snižuje o ST.
Barbar těží ze své veliké odolnosti a díky tréninku se účinek fyzických kouzel snižuje o ST x 12%.
Při použití velké vrhací zbraně získává Barbar bonus k maximálnímu dostřelu ST x 3 sáhy a útočnost zbraně se zvyšuje o ST/4.
odolnost proti psychickým kouzlům ST x 12 %
Barbar sleduje svého protivníka 4,5-ST/2 kol a zjistí, kdy je jednoduché zasáhnout svůj cíl. Do konce boje s postavou, na kterou to uplatnil získává bonus ST k síle zbraně.
Barbar může zasáhnout až tři postavy před sebou stojící jedním zásahem. Získává také bonus k útočnosti ST/2. Na útok si hází pouze jednou a postavy stojící před ním si hází proti stejnému útoku. Tento typ útoku ho stojí o 1 – ST/10 inc více než normální útok.
past: zbroj štítu = útočnost zbraně + ST/2 = štít vydržel/ štít praskl. Jedná se o mířený útok na štít. Ke štěpení mají sekery bonus + 2, tupé zbraně + 1 a tupé zbraně jsou na nule.
Jedná se o masivní útok na jednu postavu. Barbar se rozmáchne jako při štípání dřeva a do útoku dá veškerou svou sílu. Získává tak bonus k útočnosti ST x 2 a postih k síle zbraně 3 – ST/2. Útok stojí o 1 – ST/10 inc více než normální útok.
Díky této dovednosti dokáže snížit postih inic u tyčových zbraní o ST x 5%. Vylepšení se počítá ze základního postihu, který má zbraň v tabulce Vybavení – zbraně.
Pokud je barbar alespoň 3 sáhy od své oběti, může použít tento útok. Získává + ST/2 k síle zbraně a + ST k její útočnosti. Pokud zasáhne, oběť je otřesena a ztrácí 0,1 + ST/10 ze své inc. Tento typ útoku stojí o 1 – ST/10 inc více než normální útok.
Hlubokým rozjímáním nad bojem se barbar naučí jak provádět šetrněji své útoky a tím získá možnost útočit vícekrát v jednom kole. Při používání dvouruční zbraně získává barbar bonus k základní inc ST/4.
past: Sil=bonus síly barbara + ST/2 = vyražení/ udržení zbraně v ruce
hází si: cíl
Možnost udělat častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
Možnost udělat častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
Možnost udělat častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
Bonus se uplatňuje při útoku. U VD a Do je 4 a 5 pouze pro jeden hod. Nevztahují se na to další výhody z druhých hodů, to je pouze pro 6.
VŠ
|
pokud po 6 hodí 6 může házet ještě jednou
|
Š
|
pokud po 6 hodí 5 nebo 6 může házet ještě jednou
|
Pr
|
pokud po 6 hodí 4 a více, může házet ještě jednou
|
D
|
pokud po 6 hodí 3 a více, může házet ještě jednou
|
VD
|
v prvním hodu 5 funguje jako 6 (další hod), pokud padne 6, tak 2 a více značí další hod
|
Do
|
v prvním hodu 4 funguje jako 6 (další hod), pokud padne 6, značí to další dva hody
|
Pokud je barbar v boji zraněn a zranění je vyšší než 4,5-ST/2 dojde ke snížení nároků na inc u útoku o 20%, ale zároveň zvýší nároky na obranu o 20%. Efekt odezní po boji. Vlastnost nemá kumulativní efekt funguje pouze jednou. Jak je schopnost spuštěna nemůže se dále zlepšit.
VŠ
|
celkové zranění za 7 vede ke zvýšení síly o 2
|
Š
|
celkové zranění za 6 vede ke zvýšení síly o 2
|
Pr
|
zranění 5 zvýšení síly o 3
|
D
|
zranění 4 zvýšení síly o 4
|
VD
|
zranění 3 zvýšení síly o 5
|
Do
|
zranění 1 zvýšení síly o 7
|
Bonusy k síle se nekumulují. Odezní po boji.
bonus proti pastem založeným na obratnosti, postava si počítá bonus ST
ST/2 bonus k obraně
základní inc se zvyšuje o ST/10