Vyvolávač
Pokud je kouzelník na 6. úrovni může se za
3 body inteligence a 11 bodů charismatu stát Vyvolávačem.
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
ST
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
1
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
2
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
3
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
4
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
6
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
8
|
Magy, které Vyvolávač již získal jako kouzelník mu zůstávají a přičítají se mu podle tabulky.
Kouzelnická povolání jako jediná se mohou učit kouzla a dovednosti i od svých dalších odnoží. Háček je v tom, že kouzlo nebo dovednost z jiného povolání se učí vždy o dva stupně výše. Z toho vyplývá, že pokud se z jiného povolání budou chtít učit kouzlo např. Triviální, tak se jej budou učit za body podle Střední. Těžké dovednosti se zvýší o body z Lehké.
úroveň
|
počet magů
|
úroveň
|
počet magů
|
1.
|
8
|
8.
|
98
|
2.
|
20
|
9.
|
120
|
3.
|
30
|
10.
|
144
|
4.
|
42
|
11.
|
170
|
5.
|
54
|
12.
|
198
|
6.
|
64
|
13.
|
228
|
7.
|
78
|
14.
|
260
|
magy: 5 x celková úroveň – ST/2
dosah: 0
rozsah: jen vyvolávač
vyvolání: 10 – ST inc
trvání: ST dnů
Tímto kouzlem může Vyvolávač stvořit jednoho svého dvojníka. Dubl je tvořen je tvořen protoplazmou a není možné ho od mága rozeznat. Nemá žádnou vlastní inteligenci a je schopen vykonávat jen nejjednodušší příkazy. S kouzelníkem není schopen komunikovat jinak než slovy. Pokud bude kouzelník chtít okamžitě se rozplyne. Dubl může normálně používat fyzické věci. Vlastnosti až na inteligenci (3) má stejné jako Vyvolávač a nemá ani zvláštní schopnosti ras. Jeho zranění není možné vyléčit. Oproti normální postavě není zranitelný jedy, kyselinou a ohněm. Psychická kouzla na něho také nepůsobí.
magy: 20
dosah: 10 + ST sáhů
rozsah: tunel 4 sáhy dlouhý, 2 sáhy vysoký a 1 široký
vyvolání: 5 – ST/2 směn
trvání: 1 + ST/4 směn
Tímto kouzlem je možné vytvořit svislý nebo vodorovný tunel do pevné skály nebo zdi. Po uplynutí trvání kouzla tunel zmizí a na jeho místě se objeví původní materiál. Jakýkoliv tvro, který se v tom okamžiku v tunelu nachází, bude zabit. Nachází-li se v tunelu jen jeho část, dojde ke zranění. Pokud v tunelu zůstane neživý předmět, zůstane tam zazděn. Dveřník nefunguje na přírodní materiály a na nic kovového.
magy: 10 + ST
dosah: dotyk – ST/2 sáhů
rozsah: 1 tvor
vyvolání: 4 – ST/10 inc
Tímto kouzlem se může vyvolávač dostat do vzdálenosti 64 + ST x 5 sáhů. Může takto přenést i někoho jiného, ale dotyčný s tím musí souhlasit. Jinak není možné kouzlo provést.
magenergie:
druh
|
magy
|
ovládnutí
|
Kruh
|
vyvolání (inc)
|
duch
|
28
|
+ ST*3
|
|
25 – ST*2
|
fext
|
70
|
+ ST – 1
|
|
65 – ST*3,5
|
ghúl
|
18
|
+ ST*4
|
|
20 – ST*1,5
|
kostlivec
|
6
|
+ ST*6
|
|
10 – ST
|
mumie
|
54
|
+ ST
|
|
50 – ST*3
|
přízrak
|
40
|
+ ST*2
|
|
35 – ST*2,5
|
spektra
|
88
|
+ ST -3
|
|
80 – ST*4
|
upír
|
108
|
+ ST -5
|
|
100 – ST*5
|
zombie
|
12
|
+ ST*5
|
|
15 – ST
|
dosah: 0 – ST sáhů
rozsah: 1 – ST/4 mrtvol
vyvolání: tabulka
trvání: do zničení
Všichni nemrtví pociťují ke svému stvořiteli absolutní nenávist. Při první příležitosti ho zabijí.
magy: 5 – ST/10 za 5 kol
dosah: kouzelník
rozsah: kouzelník
vyvolání: 3 – ST/10 inc
trvání: podle eng.
Kouzelník může po dobu kouzla volně létat. Na let samotný se musí soustředit, takže nemůže během letu sesílat kouzla. Nejrychleji se může pohybovat 20 sáhů za kolo. Po dobu trvání kouzla se dá i levitovat na místě, pokud si to sesilatel bude přát.
magy: 40 + ST*2
past: odol = 16 =
dosah: na dohled
rozsah: ST hexů
vyvolání: 10 – ST/10 inc
trvání: 10 + ST kol
Sesilatel vedle sebe vyvolá mrak, který ovládá pomocí svých myšlenek. Pokud sesilatel ztratí mrak z dohledu, tak se pohybuje ve směru větru. Ovládaný mrak v bezvětrném prostředí se může pohybovat rychlostí až 20 sáhů za kolo. Tvor uvnitř mraku je zraňován v každém kole do všech částí za desetinu rozdílu v hodu proti pasti. Mrak funguje na všechny tvory, kteří dýchají.
magy: 8
dosah: 15 + ST x 5 sáhů
rozsah: 1 předmět v dosahu
vyvolání: 3 – ST/10 inc
trvání: 2 směny
Před sesláním si sesilatel vybaví jak předmět vypadal (popíše PJ) a pak sešle kouzlo. V následujícím kole se mu vybaví poloha předmětu.
magy: 1 + ST/10
dosah: dotek
rozsah: 1 tvor
vyvolání: 6 – ST/10 inc
trvání: 1 směna + ST/2
Toto kouzlo učiní jednoho tvora naprosto nevycítitelným. Není možné jej vystopovat psy a hobit jej neucítí svojí zvláštní schopností. Tvora je samozřejmě vidět a je možné na něj útočit obvyklým způsobem.
9. Oživ sochu S char
magenergie: váha sochy / (48 + ST*2) magů
Socha
|
Váha (průměrný člověk 185 coulů, hustota 21 mn/ m3) sochy velikosti B
|
Bahenní
|
2 991 mn (36 mn/ m3)
|
14 625 mn (176 mn/ m3)
|
|
Hliněná
|
3 988 mn (48 mn/ m3)
|
Kamenná
|
4 820 mn (58 mn/ m3)
|
Křišťálová
|
4404 mn (53 mn/ m3)
|
Olověná
|
18 846 mn (226,8 mn/ m3)
|
Stříbrná
|
17 433 mn (209,8 mn/ m3)
|
Železná
|
13 063 mn (157,2 mn/ m3)
|
dosah: ST sáhů
rozsah: 1 - ST soch, na každou se magy počítají zvlášť, sochy s žvt 5
vyvolání: 10 – ST/2 inc
trvání: do zničení
ovládnutí: + ST
Socha
|
přesvědčení
|
Sil
|
Obr
|
Odol
|
Int
|
Char
|
Nenávidí
|
Slabost pro
|
Bahenní
|
N
|
+ 3
|
+ 4
|
+ 2
|
10
|
- 8
|
živé tvory
|
zuby
|
Bronzová
|
N
|
+ 14
|
- 2
|
+ 8
|
10
|
- 2
|
kouzelníky
|
magenergii
|
Hliněná
|
N
|
+ 4
|
+ 3
|
+ 2
|
10
|
- 5
|
živé tvory
|
zbroj
|
Kamenná
|
N
|
+ 5
|
+ 2
|
+ 3
|
10
|
- 4
|
|
živí tvorové jako sochy
|
Křišťálová
|
N
|
+ 4
|
+ 3
|
+ 5
|
10
|
+ 4
|
nemrtvé a neviděné
|
drahé kameny
|
Olověná
|
N
|
+ 18
|
- 4
|
+ 11
|
10
|
0
|
|
zbraně
|
Stříbrná
|
N
|
+ 17
|
- 4
|
+ 10
|
10
|
+ 2
|
|
boty
|
Železná
|
N
|
+ 13
|
- 1
|
+ 7
|
10
|
+ 1
|
|
měkké věci
|
Takto vytvořená socha uposlechne jeden příkaz, kterého se však drží max. 3 + bonus char Vyvolávače směn. Pokud úkol splní dříve, tak potom jedná podle svého uvážení. Vyvolávač má také možnost si sochu ovládnout, aby jednala stále podle jeho pokynů. Musí však do ovládnutí investovat další magy.
magy: 5 za 10 životů na 1 sáh2
dosah: 2 + ST/2 sáhů
rozsah: 1 dveře
vyvolání: 1 kolo
trvání: stále
Toto kouzlo účinkuje na jakékoliv dveře, dokonce i když nemají zavírací mechanismus. Takto očarované dveře není možné vyrazit a lze se přes ně dostat pouze násilím. Kouzlo Zaklep jenom posílí tuto ochranu. Takže investované magy do tohoto kouzla se projeví stejným počtem životů, které se rozpočítají na sáh2.
magy: podle materiálu – ST*5% magů
dosah: 10 + ST sáhů
rozsah: podle magů
vyvolání: 6 – ST/2 inc
trvání: do zničení
V závislosti na podloží vytvoří Vyvolávač zeď, která je odolná vůči veškeré útočné magy. Lze ji zničit pouze násilím nebo kouzlem Rozptyl kouzla. Při fyzickém útoky má zeď vždy obranu 0.
Materiál
|
kvalita
|
magy
|
životy 1 m2 (tlouška 5 coulů)
|
dřevo
|
5
|
6
|
25
|
kámen
|
8
|
35
|
150
|
hlína
|
2
|
2
|
7
|
písek
|
1
|
0,75
|
3
|
voda
|
0
|
0,35
|
1,5
|
železo
|
6
|
62
|
250
|