Čaroděj
Pokud je kouzelník na 6. úrovni může se za
11 body inteligence a 3 bodů charismatu stát Vyvolávačem.
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
ST
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
1
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
2
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
3
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
4
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
6
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
8
|
Magy, které Čaroděj již získal jako kouzelník mu zůstávají a přičítají se mu podle tabulky.
Kouzla se rozdělují do kruhů 0., to jsou kouzla kouzelníka, až IV. Do každého kruhu se musí investovat nejméně 30 bodů a z jednoho kruhu musí znát alespoň 4 kouzla, aby se dokázal poprat s kouzly na vyšších stupních. I. stupeň obsahuje kouzla do 25 magů, II. kouzla do 45 magů, III. kouzla do 70 magů a IV. obsahuje kouzla s větším počtem magů.
Kouzelnická povolání jako jediná se mohou učit kouzla a dovednosti i od svých dalších odnoží. Háček je v tom, že kouzlo nebo dovednost z jiného povolání se učí vždy o jeden stupeň výše. Z toho vyplývá, že pokud se z jiného povolání budou chtít učit kouzlo např. Triviální, tak se jej budou učit za body podle L (Lehké). Těžké dovednosti se zvýší o body z Triviálních
úroveň
|
počet magů
|
úroveň
|
počet magů
|
1.
|
2
|
8.
|
24
|
2.
|
5
|
9.
|
30
|
3.
|
7
|
10.
|
36
|
4.
|
10
|
11.
|
42
|
5.
|
13
|
12.
|
49
|
6.
|
16
|
13.
|
57
|
7.
|
19
|
14.
|
65
|
mag: na 1 m2, magy jsou sníženy o ST*3%
materiál
|
magenergi při tloušťce (couly)
|
|||
0 – 3
|
4 – 6
|
7 – 9
|
10 - 12
|
|
dřevo
|
3
|
5
|
10
|
15
|
okované
|
4
|
7
|
14
|
21
|
kámen
|
6
|
10
|
20
|
30
|
kov
|
8
|
14
|
28
|
42
|
dosah: 5 + ST sáhů
rozsah: 1 dveře
vyvolání: 8 – ST/2 inc
Po seslání tohoto kouzla se libovolné dveře rozpadnou s rachotem na kusy. Pokud byly dveře magicky zamčené, tak se o tuto hodnotu zvyšuje magenergie potřebná na zničení dveří.
magy: 30
dosah: 20 + ST*6 sáhů
rozsah: 5 + ST sáhů
vyvolání: 2 – ST/12 inc
trvání: ihned
přesnost: ST + bonus int
Velmi silné kouzlo proti magickým tvorům, jako jsou nemrtví, obří hmyz, nevidění, atd. Při zásahu cíle vybuchuje do kouzle o průměru rozsahu a všichni tvorové zranitelní tímto kouzlem jsou zranění za 1 – 12 + ST/2 životů do každé části těla.
magy: 5
dosah: 50 + ST*8 sáhů
rozsah: 1 část těla
vyvolání: 1 – ST/10 inc
trvání: ihned
přesnost: bonus int + ST*2
Velmi dobré kouzlo na velké vzdálenosti. Zranění bílým bleskem je za 1-4 + ST/ 4 životů a za 1/10 poškodí zbroj.
magy: 30
dosah: 40 + ST sáhů
rozsah: 1 část těla
vyvolání: 3 – ST/4 inc
trvání: ihned
přesnost: bonus Int – 6 + ST
Velmi silné kouzlo, které způsobí zranění za 25 + ST životů a za 1/10 poškodí zbroj na dané části těla.
magy: 2 + ST
dosah: 10 + ST sáhů
rozsah: ST částí těla
vyvolání: 3 – ST/10 inc
trvání: ihned
přesnost: bonus int + ST
Blesky, které nejsou jako svazek silné energie, ale zasáhnou protivníka na více místech najednou. Pokud je rozsah větší než je počet částí tvora, tak tyto paprsky minou. Tvor je do každé části těla zraněn za 2 životy a zbroj je poškozena za 1/10.
magy: 5
dosah: 10 + ST sáhů
rozsah: výseč před sesilatelem
vyvolání: 6 – ST/10 inc
trvání: 2 směny
Po seslání tohoto kouzla uvidí sesilatel všechny „zlé“ předměty nebo postavy v dosahu zářit. Zlo nemá v tomto případě nic společného s přesvědčením. Jedná se o prokleté předměty nebo postavy posedlé démonem. Záře má jas asi jako pochodeň.
magy: 6
dosah: dotyk
rozsah: 1 tvor
vyvolání: 2 – ST/10 inc
trvání: níže
Příjemce kouzla se pohybuje naprosto neslyšně. Takže jeho zbroj nevydá žádný zvuk. Nevytvoří žádný hluk ani když skočí z výšky, ale pokud by otvíral třeba zrezlé dveře, tak to slyšet bude. Kouzlo skončí, když okouzlená postava promluví nebo začne sesílat kouzlo.
magy: 6
dosah: 15 + ST x 2 sáhy
rozsah: VŠ: 19/16,6/12,2/5,8 Š 20,5/18,1/13,7/7,3 Pr 22/19,6/15,2/8,8/0,4 D 23,5/21,1/16,7/10,3/1,9 VD 26,5/24,1/19,7/13,3/4,9 Do 29,5/27,1/22,7/16,3/7,9
vyvolání: 2 – ST/10 inc
trvání: ihned
přesnost: bonus int + ST/2 – 2
Sesilatel vytvoří v ruce ohnivou kouli, kterou velkou rychlostí pošle zvoleným směrem. Koule vybuchne v místě, které chtěl sesilatel trefit. Podle toho jak dobře kouzlo ovládá se odvíjí i zranění. To je uvedeno v rozsahu. První číslo vyjadřuje zranění při přímém zásahu a další platí pro vzdálenost od epicentra po jednom sáhu. Pokud vybuchne koule ve volném prostoru, tak je šíření do všech stran. Pokud je ale zasažen cíl a stejně tak při šíření je zranění za nimi ¼ zranění udávaného. Číslo v rozsahu také udává sílu sražení.
Čaroděj se ponořil do studia magie nejhlouběji a díky tomu je jeho regenerace magů na skvělé úrovni. Za jednu hodinu může získat dalších ST/4+char/15 magů.