Chodec
Pro učení jeho schopností je nutné investovat:
8 bodů síly
|
6 bodů inteligence
|
Tabulka 2: Dovedností body na další stupeň
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
ST
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
1
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
2
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
3
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
4
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
6
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
8
|
úroveň
|
magy
|
1
|
0
|
2
|
1
|
3
|
3
|
4
|
5
|
5
|
9
|
6
|
15
|
7
|
23
|
8
|
29
|
Tvorba meče: 5 dnů za sebou se musí dát do zbraně všechny magy na den. Pak je zbraň připravena s 0 magy na použití.
bonus k síle zbraně a obraně ve formě ST/2 a ST/10 k inc
bonus k síle zbraně a obraně ve formě ST/2 a ST/10 k inc
bonus k síle zbraně a obraně ve formě ST/2 a ST/10 k inc
bonus k síle zbraně a obraně ve formě ST/2 a ST/10 k inc
vyvolání: 1 – ST/10 inc
magy: 8 – ST/6
trvání: ST kol
Díky kouzlu získá chodec + 2 k inc po dobu trvání kouzla.
magy: 1 + ST
vyvolání: 3.5 – ST/10 inc
rozsah: meč
dosah: dotyk
trvání: 1 + ST/ 2 směn
Po seslání kouzla se meč stává velmi ostrým a zbroj pro něj představuje daleko menší překážku. Útočnost takto okouzleného meče se zvýší o 3 + ST*3. Je možné ho zabodnout 3 + ST coulů do dřeva, 1 + ST/2 coulů do železa a 0,5 + ST/4 coulů do skály.
magy: 8
trvání: 10 + ST kol
vyvolání: 3.5 inc – ST/10
bonus zranění: + 3-8 energií
magy: 8
trvání: 10 + ST kol
vyvolání: 3.5 inc – ST/10
bonus zranění: + 3-8 chladem
9. Lehký dopad L obr…Tr int
magy: 1 mag za 500 mn
z výšky: 5 + 3 x ST sáhů bezpečné přistání
dosah: dotyk
vyvolání: 2 – ST/10 inc
10. Lepší výcvik proti démonům výcvik proti démonům Do…T sil…S obr
Chodec získává bonus ST/4 k sz a oč a ST/10 k inc.
11. Lepší výcvik proti humanoidům výcvik proti hum. Do…T sil…S obr
Chodec získává bonus ST/4 k sz a oč a ST/10 k inc.
12.Lepší výcvik proti lykantropům výcvik proti lykantropům Do…T sil…S obr
náročnost: výcvik proti démonů Do T sil S obr
Hraničář získává bonus ST/4 k sz a oč a ST/10 k inc.
Chodec získává bonus ST/4 k sz a oč a ST/10 k inc.
magy: 2 + počet nepřátel
snižuje bojovnost všech potvor
bojovnost: - 2 – ST
trvání: ST x 2 kol
vyvolání: 1 – ST/10 inc
magy: 1 mag za 500 mn
dosah: sil/ 4 + ST sáhů z místa, výška při skoku odpovídá polovině vzdálenosti
rozeběh sil/ 2 + 2 x ST sáhů
do výšky je to pak polovina doskočené vzdálenosti
trvání: jeden skok
vyvolání: 1 – ST/10 inc
magy: 10 – ST/2
trvání: 1 směna
cena obrany v inc se snižuje o ST/12
vyvolání: 1-ST/10 inc
magy: 2
trvání: 10 kol + ST
V obklíčení není možné ho zasáhnout s bonusem při útoku do zad jedná se o normální útok.
vyvolání: 1 – ST/10 inc
magy: 8
trvání: 10 + ST kol
bonus ke zranění: + 3-8 ohněm
vyvolání: 3 – ST/10 inc
Chodec získává bonus k inic v tomto typu brnění ST x 4%.
Chodec získá bonus k inc v tomto typu brnění ST x 4%.
Chodec získá bonus k inc v tomto typu brnění ST x 4%.
Hraničář získává bonus ST x 5%, o které může zlepšit základní inc obouručního meče.
2 magy na oslnění na 1 kolo
oslnění až ST cílů (-2 k sz a oz)
vyvolání: 1 – ST/10
Myslí si přitáhne ST věcí. Může ovlivnit kam předmět letí: do ruky, na chodce a vedle. Předmět se pohybuje rychlostí vrženého kamene.
magy: dle uvážení
součin: (Int2 + Char2) x (magy/8 + ST) jedná se o součin hmotnosti x vzdálenosti cíle x o kolik sáhů je předmět přitažen
vyvolání: 0,5 – ST/16
Myslí chodec odhodí věc, postavu. Součin váhy a na jakou vzdálenost na něj působí a jak daleko jí odhodí. Postava se zraní za 0-polovina vzdálenosti. Pokud je v cestě pevná překážka zranění je dvojnásobné. Předmět letí rychlostí vrženého předmětu.
magy: dle uvážení
součin: (Int2 + Char2) x (magy/4 + ST)
vyvolání: 0,5 – ST/16
VŠ
|
1 věc
|
Š
|
2 věci
|
Pr
|
3 věci
|
D
|
5 věcí
|
VD
|
7 věcí
|
Do
|
10 věcí
|
Pokud někdo předmět drží, má šanci ji udržet. Je to vzdálenost jak daleko by odletěla – 2 x sil < 0. Když je podmínka splněna, tak předmět zůstává v ruce.
bonus k útočnosti: vzdálenost skoku/2 a 1 + ST/2 k síle zbraně
stojí: 1,2 – ST/16
možnost srazit max. ST střel v jednom kole
za jednu střelu 2 – ST/10 magu
stojí: 0,5 – ST/16 inc
magy: váha (mn)/ ST
trvání: do změny
vyvolání: 10 inc – ST/4
magy:
|
3
|
rozsah:
|
lovec
|
dosah:
|
ST x 5 sáhů
|
výsledek:
|
vidí černobíle
|
trvání:
|
1 směna
|
vyvolání
|
2 – ST/8 inc
|
rozdíl v přesvědčeních
|
bonus % (přičítá se char)
|
0
|
0
|
1
|
15
|
2
|
30
|
3
|
45
|
4
|
60
|
VŠ
|
funguje pouze při dotyku
|
Š
|
pohled do očí z 1 sáhu
|
Pr
|
pohled do očí ze 3 sáhů
|
D
|
pohled na postavu ze 2 sáhů
|
VD
|
pohled na postavu z 5 sáhů
|
Do
|
postava v dosahu 10 sáhů
|
Možnost mít častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
Chodec zvedne až ST sáhů nad zem předmět. Ve vzduchu ho udrží tak dlouho dokud se na něj soustředí a vidí ho.
magy: 42 – Int – Char – ST
váha: (Int2+Char2) x ST
rozsah: ST předmětů
vyvolání: 1 – ST/10 inc
Může je odhodit ST x 3 sáhů za další magy nebo přemisťovat ST x 10 sáhů.