Jdi na obsah Jdi na menu
 


Kouzelník

 

 
Na 6. úrovni se dělí na Iluzionistu, Čaroděje, Vyvolávač
 
Tabulka 2: Dovedností body na další stupeň
stupeň
Triviální
Lehké
Střední
Obtížné
Těžké
2
3
5
7
9
Š
3
5
7
9
11
Pr
4
7
9
11
13
D
5
9
11
13
15
VD
6
11
13
15
17
Do
7
13
15
17
19
 
Výcvik na kouzelníka
požadavky: inteligence 21    charisma 21
otevírá: schopnosti kouzelníka
info: na 1. úrovni zdarma pokud jde o první povolání
 
Jak se kouzelník učí kouzla na vyšší stupně, tak se mu zvyšuje i šance na jejich seslání: Š + 10%, Pr 15%, D 20%, VD 25%, Do 30%. Úspěch nad 100% se projeví v menší spotřebě magů o %, která jsou přes 100%. Každý útok vedený na kouzelníka snižuje šanci na seslání kouzla pokud je kouzelník zraněn. Zranění za jeden život snižuje pravděpodobnost seslání kouzla o 20 %. Při kouzlení se kouzelník brání pouze proti nečekaným útokům.
 
stupeň int
pravděpodobnost %
8-9
32
10-12
47
13-14
61
15-16
74
17-18
85
19-20
95
21
99
 
úroveň
počet magů
úroveň
počet magů
1.
9
8.
59
2.
14
9.
71
3.
20
10.
84
4.
26
11.
98
5.
31
12.
113
6.
38
13.
129
7.
48
14.
147
 
 
Přesnost: Vyjadřuje jak přesně se kouzelníkovi podařilo zasáhnout oblast nebo cíl. Postupuje se stejně jako u střelby, ale nedochází zde k dvojnásobným zraněním.
Dosah: Představuje dosah, kdy je ještě možné se dobře soustředit a „bez problémů“ zasáhnout cíl.
 
magy: 2 – ST/10
rozsah: 3 m3
dosah: 12 sáhů
přesnost: Int – 15 + ST/2
vyvolání: 3 – ST/10 inc
trvání: 1 směna
Kouzelník je schopen vykouzlit jakýkoliv tvar. Skrz dým o tloušťce 0,5 sáhu je velmi špatně vidět.
 magy: 5 – ST/10
rozsah: koule o průměru 32 sáhů
dosah: dotyk
přesnost: Int + ST/2 - 8
vyvolání: 1 – ST/10 inc
trvání: ihned
Kouzelník je přenesen na zvolené místo. Pokud je na daném místě pevná překážka. Kouzelník zůstává na místě a je zraněn za vzdálenost sáhů/ 10.
 
magy: 6 – ST + 1 magy za 1 bod pasti
rozsah: 1 tvor
dosah: 5 + ST/2 sáhů
přesnost: Int – 9 + ST/2
vyvolání: 2 – ST/10 inc
trvání: 1 směna + rozdíl z pasti směny
past: Int + úr
 
Postava plní příkazy, které by normálně udělala pro velmi dobrého přítele. Za ¼ magů na původní kouzlo může zadat postavě posthypnotický příkaz (př. zapomeň, že jsi nás viděl, chce se ti jít spát, ...). Příkaz funguje ST/ 2 až ST hod po seslání.
 
Kouzelník si díky této schopnosti může snížit postih, který získává při používání zbroje. Postih k inc (už celkový, to znamená vynásobený 6) se snižuje o ST/4.
magy: 1 mag
rozsah: 1 předmět 500 + ST*5% mn
dosah: dotyk
vyvolání: 10 – ST/2 inc
trvání: 1 směna
Kouzlo donutí k levitaci objekt podle dodaných magů. Aby se předmět začal pohybovat, tak musí dostat podmět od jiného objektu. Kouzelník, takto může hýbat i s velmi těžkými věcmi, které by jinak byly nepřesunutelné.
 magy: 5
rozsah: kouzelník
dosah: 0
vyvolání: 1 – ST/20 inc
trvání: ST směn
Kouzelník získá ochranu v boji na blízko, proti střelným zbraním. Jeho štít získá ST x 8 životy obranné číslo štítu se bere jako 0. Nejdříve jsou odečítány tyto životy a teprve potom vlastní kouzelníkovi.
 
            Doba meditace 5 směn - ST/2
únava (26 - Int - ST)
získané magy ((int + ST+1k6) / 35)*magy.
 
magy: 6
rozsah: 1 osoba
dosah: dotyk
vyvolání: 3 – ST/10 inc
trvání: 10 kol + ST/2
rozsah: kouzelník
dosah: 0
vyvolání: 15 – ST inc
trvání: ST směn
Kouzelník se promění v tvora, který je v dosahu a je podobné velikosti (max. rozdíl 20 coulů). Po dobu kouzla je nerozeznatelný. Jenom jeho chování může prozradit, že se jedná o někoho jiného. Kouzlo může kdykoliv zrušit pouhou myšlenkou. Do své původní podoby se vrátí za polovinu doby co mu trvalo kouzlo vyvolat.
 
magy: 3
rozsah: 1 část těla
dosah: 10 sáhů
vyvolání: 1.5 – ST/10 inc
zranění: 1,2 + ST*0,15
trvání: ihned
přesnost: Int – 5 + ST/2
 
Tímto kouzlem kouzelník vyvolání soustředěný modrý proud energie. Postavu zraní a poškodí její zbroj za desetinu zranění. Zranění je tím větší, čím lépe se kouzelník trefí, viz. střelba. Jedná se o velmi silný výboj, který projde většinou materiálů. Projde „zranění“ coulů kovem, kamenem a dvojnásobek coulů dřevem.
 
magy: 5 – ST/4 + 2 magy za bod pasti
rozsah: 1 postava
dosah: 20 sáhů + ST
vyvolání: 5 – ST/4 inc
trvání: 2 kola a podle rozdílu pasti
přesnost: Int + ST/2 - 12
Past: ur + int
Zasažení si házejí proti pasti. Pokud neuspějí, tak tancují na místě po dobu trvání kouzla. Postižený se pak brání nečekaným útokům.
magy: 7
rozsah: kruh o průměru ST x 4 sáhů
dosah: kouzelník
vyvolání: 1 – ST/16 inc
trvání: 3 kola
Zviditelní neviděné nebo postavy, které mají na sobě neviditelnost. V boji s nimi se počítá postih pouze -1 k zásahu.
 magy: 6
rozsah: kouzelník
dosah: kouzelníkova ruka
vyvolání: 1 – ST/10 inc
trvání: ihned
síla: VŠ: 1,3 Š: 1,6 Pr: 1,9 D: 2,2 VD: 2,8/0,4 Do: 3,4/1,0
Kouzelník vyvolání ovoce podobné jablkům, které je silně výbušné. Výbuch zraňuje všechny části těla. Síla udává hodnotu zranění na hexu, kam jablko dopadlo. Číslo za lomítkem udává zranění 1 sáh od místa dopadu. Třetí číslo udává zranění 2 sáhy od místa dopadu, atd. . Dobrou obranou je kvalitní zbroj a nebo se za něco schovat.
 
Veškerá únava z kouzel může být touto schopností snížena o ST*5%.
 
magy: 7
dosah: dotyk
rozsah: 1 věc
vyvolání: 3 – ST/10 inc
trvání: 1 směnu nebo do zrušení
Kouzelník po seslání tohoto kouzla je detekovatelný pouze hobitím čichem a infraviděním. Zanechává normálně stopy. Jakékoliv útočné akce kouzelníka zviditelní.
 
Kouzelník se může pokusit odvrátit neviděné. Jeho šance je Int + Char – žvt + ST*8. Ten samý den se k němu už nepřiblíží.
 magy: 4
dosah: 2 sáhy
rozsah: 1 předmět (20x20x20 coulů) nebo bytost (1 část těla)
vyvolání: 2 – ST/10 inc
zranění: 3,2 + ST*0,25
trvání: 1 inc
Z napřažené kouzelníkovi ruky vychází plamen, který může po dobu kouzla libovolně ovládat. Může se také stát, že nedopatřením něco zapálí. Po seslání kouzla se na něj kouzelník nemusí dále soustředit, takže i když bude zasažen, tak kouzlo tím přerušeno nebude. Bytost, která se ocitne v plameni je také zraňována podle toho jakou dobu stráví v plameni.
 magy: 35
dosah: 20 sáhů
rozsah: kruh o průměru 5 sáhů
vyvolání: 6 – ST/8 inc
přesnost: Int – 15 + ST/2
zranění: 1,1 + ST/20 za kolo na každé části
trvání: 4 kola
Z nebe začne padat zkáza v podobě rozžhavené smůly. Každé kolo kdy je postava k oblasti působení kouzla je zraňována. Vše co je hořlavé se vznítí a může způsobit dodatečné zranění. Smůla, která se během kouzla objeví hoří ještě dalších deset kol. Pokud by chtěl někdo oblast překročit bude zraněn za 4 – 7 životů za kolo do každé části.
 
magy: 1 mag za 0,2 inc
dosah: 5 + ST sáhů
rozsah: kruh o průměru 4 sáhů
vyvolání: 2 – ST/10 inc
přesnost: Int – 10 + ST/2
trvání: 4 + ST/2 kol
Všichni tvorové, kteří byly v době seslání kouzla v oblasti působení kouzla, tak jsou postiženi snížením základní inic (bojové i kouzelné).
 
            Kouzelník se nemusí nijak soustředit a přibývá mu Int/15 + ST/10 magů za hodinu
 magy: 2 za 0.4 inc
dosah: dotyk
rozsah: 1 osoba
vyvolání: 2 – ST/10 inc
trvání: 2 kola
Postava pod vlivem kouzla může rychleji kouzlit a bojovat.
 
Soustředění dovoluje seslat kouzelníkovi kouzlo i se zraněním. Jak velké zranění snese než mu to znemožní zranění závisí na jeho stupni znalosti. Může odolat zranění ST/2.
 magy: 2 za 2 body pasti
dosah: 10 sáhů
rozsah: osoby v kruhu o průměru 4 + ST/2 sáhů
vyvolání: 4 – ST/10 inc
past: Int + ur =
přesnost: Int – 6 + ST/2
trvání: rozdíl proti pasti směn
Cíli je možné vsugerovat nějaký pocit (zima, hlad, strach,...).
magy: 1
dosah: dotyk
rozsah: 1 předmět
vyvolání: 1 – ST/10 inc
trvání: 6 směn
Kouzelník může toto kouzlo seslat na libovolný předmět a ten pak osvětlí ST x 2 sáhů prostor okolo sebe.
 magy: 5
dosah: 10 sáhů
rozsah: 1 tvor
vyvolání: 3 – ST/10 inc
přesnost: Int – 4 + ST/2
trvání: 1 + ST/4 kol
Po seslání tohoto kouzla není cíl schopen seslat kouzlo pokud k tomu potřebuje kouzlo vyslovit.
 magy: 3 za sáh průměru
dosah: 10 sáhů
vyvolání: 3 – ST/10 inc
trvání: 2 + ST/4 kol
Magická tma, ve které není vidět ani na špičku vlastního nosu. Blokuje infravidění i čich hobita.
 magy: 3 za směnu
dosah: dotyk
rozsah: 1 tvor
vyvolání: 15 – ST/2 inc
magy: 4 – ST/10
dosah: dotyk
rozsah: dveře
vyvolání: 7 – ST/4 inc
trvání: do zrušení kouzla
 
Dokonce i dveře bez zámku dokáže kouzelník zabezpečit, aby se nikdo nedostal skrz. Kouzlo musí být zrušeno nebo dveře rozsekány na kousky. Při pokusu o vyražení je past těchto dveří vyšší o 2. Další polovinou magů na Zamčení je možné zvýšit past o 2 a takto dále dokud to nebude vyhovovat kouzelníkovi.
 magy: dle uvážení
dosah: 2 sáhy
rozsah: zamčený objekt
vyvolání: 10 – ST/10 inc
trvání: stále
Otevře zamčený objekt v dosahu. Magicky zamčené objekty otevře pouze pokud je do tohoto kouzla investováno více magů než do kouzla uzamykacího.
 
 
magy: žvt*2 – ST/2
dosah: 5 sáhů
rozsah: postavy vzdálené max. 2 sáhy od kouzla
vyvolání: 5 – ST/10 inc
trvání: 1-6 kol + kola z hodu proti pasti
past: Int = 8 =
Postavy pod vlivem tohoto kouzla jenom tupě zírají na obrázky před sebou a nevěnují pozornost okolí. Jakákoliv nepřátelská akce tento stav zruší.
 
magy: původní kouzlo + 6 – ST/2
rozsah: 1 kouzlo
dosah: 1 sáh
vyvolání: 20 – ST/2 inc
trvání: stále
Tímto kouzlem kouzelník odstraní kouzlo, ale je 20% šance, že se tak stane pouze dočasně.