Kouzelník - malá kouzla
Pravidla pro kouzla velmi triviální magie se dají shrnout takto:
- Každé kouzlo TR magie stojí 0,5 mag. -
- Vyvolávání u TR kouzel je ihned, není-li uvedeno jinak.
- Rozsah a dosah kouzla závisí na domluvě mezi hráči či na vůli PJ-e, protože většinou nehrají roli. Pokud ano, v popisu kouzla jsou uvedeny běžným způsobem.
- Trvání kouzel (těch, které působí delší dobu a nikoliv jednorázově) je vždy "dle soustředění", což znamená, že přestávají působit, jakmile se na ně kouzelník přestane soustředit, není-li uvedeno jinak.
- Nemají sesílací formuli a pro jejich pouhá myšlenka.
- Všechna tato kouzla se kouzelník naučí za tolik bodů z jaké skupiny kouzlo je.
I. skupina triviální magie:
- Rozžhni (Char): Zapálí pohledem svíčku. Maximální dosah je 1 sáh. Kouzelník může rozžhnout až [ST / 2] (zaokr. nahoru) svíček najednou.
- Oči plné jisker (Char): Kouzelníkovi zajiskří/zasvítí oči.
- Přiblížení (Int): Vytvoří nad knihou/svitkem/nápisem neviditelný kruh o průměru až pět coulů. Při pohledu kolmo skrze něj se písmo přiblíží a třikrát zvětší. Trvá 1 směnu.
- Zostření (Int): Dočasně zostří psané písmo či obrázek na ploše do 10 x 10 coulů a učiní jej čitelnějším a viditelnějším. Trvá 1 směnu.
- Otoč stránku (Int): Očaruje na Int hodin jednu knihu, takže se její stránky otáčejí samy dle kouzelníkova přání.
- Narovnej látku (Char): Narovná pomačkanou látku, vyhladí nerovnosti. Funguje i na ubrusy a koberce. Rozsah je max. 2 sáhy čtvereční. Když je látka mokrá, Narovnej látku z ní oklepe vodu na povrchu (nevysuší ji zcela).
- Moskytiéra (Char): Na dobu 6 směn vytvoří ve vzdálenosti 20 coulů od kouzelníkova těla neviditelnou bariéru, která se pohybuje zároveň s kouzelníkem a brání proniknutí dotěrného hmyzu. Všechny neživé předměty a cokoliv většího než vosa bariérou projde. Pokud se v době seslání v okolí sesilatele hmyz vyskytuje, může vyletět bariérou bez úhony ven, ale zpět už se nedostane.
- Ohřej (Char): Ohřeje tekutinu v hrnku, skleničce a podobně. Tekutina může být vlažná až teplá, ne však horká.
II. skupina triviální magie:
- Telekineze (Int): Umožňuje hýbat s volnými předměty do celkové [Úroveň kouzelníka] mn. Dosah je Int + 2Char sáhů. Předměty se pohybují rychlostí 5 sáhů za kolo. Vyžaduje soustředění a je nepoužitelná v boji. Předměty se pohybují pouze horizontálně. (Pozn.: Funguje na jiném principu než hraničářova telekineze; jde spíše o levitování předmětů.)
- Otevři/Zavři (Char): Otevře/zavře nezamčené (!) dveře. Dosah je 7 sáhů a podmínkou je viditelnost. Nestačí na pořádné masivní dveře, vrata a brány. Funguje na okenice.
- Posílení hlasu (Int): Kouzelník může 3 kola mluvit/křičet dvakrát hlasitěji. (Je ho slyšet v dvakrát větší vzdálenosti.)
- Zmačkej (Int): Zmačká papír či pergamen do úhledné kuličky.
- Štouch (Int): Vytvoří krátký a slabý tlak na jedno místo v dosahu 10 sáhů. Dobré k odvedení pozornosti, anebo naopak k upozornění jiných osob. S pomocí Šťouchu lze také mačkat tlačítka a jiné předměty, kterými nelze pohybovat telekinezí (nejsou volně).
- Rozžhni II (Char): Zapálí pohledem svíčku či pochodeň. Maximální dosah je 2 sáhy. Kouzelník může rozžhnout najednou tolik svíček, kolik je jeho Úroveň (pochodeň vždy jen jednu).
- Otoč stránku II (Int): Očaruje na Int hodin jednu knihu, takže se vždy otevře na té stránce, kterou kouzelník potřebuje, a otáčí své stránky dle jeho přání.
- Luftuj (Char): Umožní změnit v uzavřeném prostoru (max. 100 sáhů krychlových) proudění vzduchu (průvan) či jeho teplotu (zhruba o 3 °C).
- Očisti (Int): Za 1 kolo očistí povrch předmětu o rozsahu 5 coulů čtverečních. Zbaví ho i silných nečistot, jako je mastnota.
- Změň barvu (Char): Dočasně změní barvu vybraného neživého předmětu do velikosti 10 x 10 x 10 coulů. Trvá 5 kol.
- Naslouchej (Int): Mírně zvýší citlivost sluchu (o 1K6+4%). Trvá 1 směnu.
- Ohřej II (Char): Ohřeje tekutinu v kbelíku, lavoru a podobně. Tekutina může být vlažná až horká, ne však vařící.
III. skupina triviální magie:
- Telekineze II (Int): Limit celkové hmotnosti se zvyšuje na [Úroveň kouzelníka + 20] mn.
- Zobraz myšlenku (Char): Vytvoří vizuální zobrazení konkrétní myšlenky (podobnou hologramu), a to do velikosti 1 x 1 x 1 sáh.
- Přiblížení II (Int): Umožňuje vytvářet kruh, skrze nějž vidí kouzelník předměty pětkrát zvětšené, libovolně umístěný, takže poslouží i jako dalekohled.
- Vizážista (Char): Drobně přetvoří vzhled kouzelníka. (Přidá jizvu, vousy, změní barvu očí...) Ovlivní Char o 1 stupeň (nahoru i dolů, podle výběru).
- Břichomluvectví: Kouzelník mluví, aniž by hýbal ústy. (Nahrazuje velmi podobné kouzlo z pravidel. Efekt je podle mě tak "užitečný", že si zaslouží přeřazení do triviální magie.)
- Napodobuj hlas (Char): Kouzelník může 2 kola měnit svůj hlas i věrně napodobovat hlas jiných osob (které slyšel mluvit dohromady alespoň dvě hodiny).
- Odezírej (Int): Kouzelník dokáže odezírat ze rtů, a to do vzdálenosti 10 sáhů.
- Deska (Char):Za kolo soustředení vytvoří poloprůhlednou (horizontální) desku, ne nepodobnou stolečku, o rozměrech max 1 x 1 sáh. Deska udrží předměty do celkové váhy 150 mn. Deska se může pomalu pohybovat podle přání kouzelníka, jinak visí ve vzduchu. Trvání libovolné, dokud je kouzelník v bezprostřední blízkosti desky. Vyžaduje soustředění.
- Seslík (Int): Za kolo soustředění vytvoří poloprůhledný seslík k sezení, který unese postavy až do váhy 2000 mn. Nelze s ním pohybovat. Trvání libovolné, dokud je kouzelník v bezprostřední blízkosti seslíku.