Hraničář
Na 6. úrovni se dělí na Lovce, Chodce, Druida
úroveň
|
počet magů
|
úroveň
|
počet magů
|
1
|
3
|
8
|
32
|
2
|
8
|
9
|
37
|
3
|
13
|
10
|
43
|
4
|
16
|
11
|
49
|
5
|
19
|
12
|
56
|
6
|
23
|
13
|
63
|
7
|
27
|
14
|
71
|
Tabulka 2: Dovedností body na další stupeň
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
ST
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
1
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
2
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
3
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
4
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
6
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
8
|
Výcvik na hraničáře
požadavky: síla 21 inteligence 21
otevírá: schopnosti hraničáře
info: na 1. úrovni zdarma pokud jde o první povolání
bonus k útoku a obraně ST/2 a bonus ST/10 k inic
bonus k útoku a obraně (ST/2)+1 a bonus ST/10 k inc
Toto kouzlo lze seslat pouze na místo. Kupole se nepohybuje s hraničářem.
Vyvolání: 4 – ST/10 inc
VŠ: 5 magů
kupole o průměru 5 sáhů
trvání: 1 hod
-40 % všimnutí
Š: 6 magů
kupole o průměru 7 sáhů
trvání: 2 hod
-80% všimnutí
Pr: 7 magů
kupole o průměru 10 sáhů
trvání: 4 hod
uvnitř neviditelnost maskuje zvuky z 50%
D: 8 magů
kupole o průměru 13 sáhů
zvuky 100%, pach 50%, světlo 25%
trvání: 6 hod
VD: 9 magů
pach 75%, světlo 50%
trvání: 8 hod
Do: 10 magů
pach a světlo 100%
trvání: 12 hod
Díky tomuto tréninku je pro hraničáře snazší kouzlit ve zbroji. Získává bonus k inic ST/12.
Vylepšuje techniku meditaci a to ve směru menší únavy. Hraničár se unaví o ST bodů méně.
9 směn - ST doba meditace
po 8 hodinovém spánku na začátku dne unaví se za 28 - Int - ST
postava získá {(int + ST+1k10)/36}*magy dané úrovně
Tréninkem se snižuje únava z kouzel ještě více než jejich dobrou znalostí. Únava se snižuje o ST/16.
Jedno kolo odpovídá jedné otázce a jedné odpovědi.
magy: 3 + ST/2
dosah: 10 + ST*2 sáhů
rozsah: 1 zvíře
vyvolání: 2 inc – ST/10
trvání: 1 kolo + ST/4
VŠ: 3 magy
vyvolání: 2 inc
trvání: 6 směn
+ 25% na všech površích
Š: + 35 %
Pr: + 50 %
4 magy
D: + 65 %
trvání: 9 směn
VD: + 80%
5 mag
Do: + 100%
trvání: 12 směn
VŠ: 3 magy
dosah: 6 mil 1.míle 100%, 2. 80%, 3. 60% , atd.
rozsah: nejbližší jedinec
vyvolání: 2 inc
obyčejná zvířata
Š: 4 magy
Pr: 2. míle 100%, 3. 100 %, 4. 80%, 5. 60%, 6. 40%, dají se detekovat magičtí tvorové
D: 6. míle 80%, detekce i humanoidů
VD: 100% pravděpodobnost, nemrtví a lykantropové
Do: hrůzy, démoni,
5 mag
magy: 6 + ST/2
dosah: dotyk
rozsah: 1 postava
vyvolání: 6 – ST/4 inc
Sníží past jedu o ST. Tím výrazně zkrátí působení jedu a nebo ho úplně zastaví. Neodstraní však negativní vlivy, které mohou mít nějaké jedy. Ty zmizí až po vyspání, ale nejdříve musí být na postiženého aplikováno toto kouzlo.
magy: 6 + ST/2
dosah: dotyk
rozsah: 1 postava
vyvolání: 10 – ST/4 inc
Toto kouzlo na ST hodin dokáže potlačit ST*bonus int bodů únavy. Po skončení kouzla se dostaví veškerá únavy zpět a je ještě o Odolnost postavy – ST hraničáře vyšší.
magy: 1 za 6 + ST směn
dosah: dotyk
rozsah: 1 postava
vyvolání: 2,1 – ST/4 inc
Hraničář tímto kouzlem vytvoří kolem objektu film, který odpuzuje vodu. Velké množství vody však může toto kouzlo zničit. Stačí procházet vodou, která je výše jak pas a být ve vodě déle než 6 + ST kol. Kouzlo také nepomůže nositeli dýchat pod vodou. Jenom zajistí, že osoba vyjde z vody suchá, tedy pokud není ve vodě déle než několik kolik.
magy: 1 za 6 + ST směn
dosah: dotyk
rozsah: 1 postava
vyvolání: 2,1 – ST/4 inc
Pokud je postava chráněna tímto kouzlem, tak i procházka po poušti se stává příjemně strávenou chvilkou. Chůze je pak daleko jednodušší a postava není tak vyčerpaná, jako v případě, kdy tuto ochranu nevyužije.
magy: 1 za 6 + ST směn
dosah: dotyk
rozsah: 1 postava
vyvolání: 2,1 – ST / 4 inc
S pomocí tohoto kouzla se je možné odolat i největším mrazům. Postava pod vlivem tohoto kouzla se cítí jakoby byla někde, kde je 20°C.
Hraničář splyne s přírodou a je těžké ho zahlédnout. Maskování stop ho zpomaluje o 0.5 míle/hod a postavu.
VŠ: ten kdo ho stopuje – 30%
při ukrývání + 15%
Š: hraničář zakryje stopy i jednoho společníka -45% stopování
+ 30% při ukrývání
Pr: hraničář zakryje stopy až po 3 společnících -60% stopování
+ 45% ukrytí
D: hraničář zakryje stopy až po 5 společnících -75% stopování
+ 60% úkryt
VD: hraničář zakryje stopy až po 7 společnících -90% stopování
+ 75 % úkryt
Do: hraničář zakryje stopy až po 10 společnících -105% stopování
+ 90% úkryt
dostane ST magů, ale nemůže přesáhnout denní max.. Unaví se za ¼ odol a akce trvá jednu směnu.
Hraničář může celkem lehce poznat o jakou nemoc se jedná. S léčbou už to může být horší, protože je schopen léčit pouze lehké nemoci, ale bude vědět o jakou nemoc se jedná a tak bude moci najít pomoc a bude vědět příznaky a působení nemoci na organismus postiženého. Hraničář pozná nemoci až ST*2 stupně.
Díky této schopnosti ani zranění nepřeruší hraničářovo kouzlení. Hraničář může být zraněn za ST životů a nijak se to neprojeví na jeho kouzlení. Bod zranění znamená 20% šanci, že se kouzlo nepodaří seslat.
past: bonus int hraničáře + bonus charismy hraničáře + ST - magy kouzla
hází si: hraničář = 12 = sražení/ projde
TÚ: kouzlo je vráceno zpět
Ú: sražení
N: kouzlo prošlo
TN: kouzlo prošlo a zničilo meč
Funguje automaticky pokud je na hraničáře sesláno kouzlo. Odebere mu to 1-ST/10 inc.
náročnost: viditelná 2 body únavy T obr
past: ST + bonus obratnosti hraničáře – sz vrhací zbraně
hází si: hraničář = 10 = sražení/ projde
TÚ: zbraň odražena na jiného nepřítele se stejnou silou
Ú: sražena
N: zásah
TN: útočnost zbraně je o 2 vyšší
Funguje automaticky pokud je na něho vržena zbraň. Odebere mu to 1.2 – ST/10.
Venkovní prostory:
Lehký terén (sníh, louka, málo používaná cesta, vysoký les) 80%
Těžký terén (hustý les, džungle, skály, často používaná cesta) 50%
Nepoužitelný terén (propasti, řeky, jezera, moře) 0%
Uzavřené prostory:
Lehké (špinavá místnost – chodba, málo používaná) 60 %
Těžký (čistá místnost) 30 %
Nepoužitelná (vyleštěné prostory) 0 %
k lehkým a těžkým se přičte ST x bonus Int x 2 (pokud je Int 0 a méně nepočítá se)
-10% za 24 hod staré stopy a + 3% za každou další stopovanou postavu
ověření každé 3 směny
+ ST/2 k síle zbraně a ST/5 k inc
magy: 3
dosah: dotyk
rozsah: 1 postava
vyvolání: 3 inc – ST/4 inc
Toto kouzlo vyléčí 4,8 + ST*0,15 životů.
vyléčená postava musí 5-bonus Odol dní odpočívat, aby nedostala nemoc zpět
Vyléčí nemoci stupně ST. Pokud je ST > 8, jedná se o nákazu a tu umí léčit např. druid.
magů: 12 + ST/2
dosah: dotyk
rozsah: 1 postava
vyvolání: 2 směny
magy: 7
dosah: dotyk
rozsah: 1 postava
vyvolání: 3 inc – ST/4 inc
Toto kouzlo vyléčí 11,2 + 0,35*ST životů.
VŠ: magy Tabulka zmámení
dosah: 7 sáhů
rozsah: 1 osoba
vyvolání: 3 inc
trvání: Tabulka zmámení
Š: magy: úroveň cíle – 1
úspěch + Char/3
Pr: dosah: 14 sáhů
vyvolání: 1 inc
úspěch + Char/ 2
D: trvání: dvojnásobné
úspěch + Char
VD: dosah: 28 sáhů
rozsah: 2 osoby
úroveň cíle – 2
úspěch + 2 x Char
Do: dosah: 56 sáhů
rozsah: 3 osoby
úspěch + 3 x Char
Tabulka 5: Tabulka zmámení
Stupeň Int.
|
Úspěch %
|
Kontrola jednou za
|
Magů/ úroveň
|
0
|
0
|
1 směnu
|
10
|
1
|
15
|
4 hod
|
6
|
2-5
|
80
|
1 den
|
5
|
6-10
|
60
|
12 hod
|
5
|
11-14
|
40
|
5 hod
|
6
|
15-17
|
20
|
4 hod
|
6
|
18-19
|
10
|
2 hod
|
6
|
20
|
8
|
1 hod
|
7
|
21
|
5
|
3 směny
|
7
|
Zmámené osoby se k hraničáři chovají jako nejlepší přátelé.