Bojovník
2. 8. 2011
Na 6. úrovni se dělí na Barbara, Duelistu, Štítonoše
Výcvik na válečníka
požadavky: síla 21 odolnost 21
dovoluje: učit se schopnosti válečníka
info: na 1. úrovni zdarma pokud jde o první povolání
Tabulka 2: Dovedností body na další stupeň
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
ST
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
1
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
2
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
3
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
4
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
6
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
8
|
Totální úspěch (TÚ): past je přehozena o 5 a více
Úspěch (Ú): past je přehozena nebo rovna
Neúspěch (N): past není přehozena
Totální neúspěch (TN): past nebyla přehozena a bylo hozeno o více než 4 méně než je past
ST šípů v těle neomezuje bojovníka v boji
Bojovník si může vyléčit zranění, která utržil po boji. Může léčit pouze zranění způsobená normálními zbraněmi. Zranění způsobená kouzly nevyléčí. To kolik životů zvládne vyléčit závisí na jeho inteligenci, obratnosti, ale hlavně na stupni (ST) jeho dovednosti. Za každý kladný bod, který získá bojovník při svém léčení, vyléčí 0,5 života na dané části těla. Také platí, že vždy vyléčí alespoň 0,5 života. Každou část těla může léčit pouze jednou.
potřeby: obvazy a šití
hod: bonus inteligence postavy + bonus obratnosti postavy + ST*1,5 + 1k6 - zranění
ST/2 x odol k bodům únavy
Pokud je bojovník zraněn, tak nedostane tak velký postih z otřesu jako jiné povolání. Postih k inc se bojovníkovi snižuje o ST/20.
ST x 8 mn k základní nosnosti
Bojovník sledováním svého soupeře získá povědomí o tom jak se pohybuje a je pro něho potom snazší se trefit. Doba trvání v inc závisí na tom jak byl bojovník úspěšný ve svém odhadu. Po dobu odhadu získává bojovník + 1 k síle zbraně a + 2 k obraně. Svoji oběť musí sledovat nejméně 1 inc.
Bojovník si hází proti pasti : (doba sledování v inc + hodnota int + ST) = 15 =špatný odhad/ správný odhad. O kolik bodů je past přehozena, tolik kol odhad funguje.
Bojovník si musí své vybavení udržovat v naprostém pořádku, protože to je to co rozhoduje v boji mezi životem a smrtí.
Na výpravě není možné využít luxusu kovárny a proto s sebou nosí kalený hrot (1 mn) a zásobu nýtků (100 kusů) ve váčku (1 mn), malé kladívko (4 mn), nůžky na plech (1 mn) a malý nožík (na kůže 0,5 mn). Musí mít také k dispozici jinou zbroj, kůži nebo plech.
Denně může na své zboji opravit 0,01 x ST kvality zbroje. Bojovníkovi opravy jsou spíše praktické, ale dost znehodnocují cenu brnění. Proto každou opravou klesá hodnota brnění o 4%.
Když bojovník zasáhne tělem nepřítele, tak ten dostane postih k inc ST/10 + 0,2. Musí však být splněna jedna podmínka a to, že při pokusu o sražení musí být rozdíl větší jak 1.
Bojovník má šanci, že se mu podaří při mířeném útoku zasáhnout velmi dobře a dojde tak k dvojnásobnému zranění. Tato šance je rovna pravděpodobnosti ST*3% + hodnota Inteligence.
Při pokusu o sražení získává bojovník bonus ke sražení o hodnotě ST.
Díky rozjímání o boji dokáže bojovník zefektivnit své pohyby. To se pak odráží ve zvýšení základní inc pro boj o ST/6.
Bojovým pokřikem bojovník zastraší své protivníky. Ti se dají na ústup a nebo bojují s bázní a tím získávají postih – 1 k obraně. Některé to nemusí ovlivnit vůbec. Doba strávená zastrašením představuje 0,4 inc.
past: Int (cíl) = - bonus charismatu bojovníka - bojovnost protivníka + (počet postav – 1) – stupeň dovednosti (ST/2) = zastrašení/ nic
TN: postava se posrala strachy
N: postava utekla
Ú: postava se nezalekla
TÚ: postava získává + 2 k útočnosti díky zuřivosti
trvání: do změny v situaci boje nebo nového setkání