Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dovednosti pro všechny

 

 
 
 
náročnost: 2 T obr
 
+ ST / 2 k obratnosti
náročnost:      Tr sil               Tr obr
Dvěmi zbraněmi se provedou dva útoky za kolo. Nejdříve první zbraní a potom druhou zbraní na konci kola. Pokud je postava pomalejší, tak provede oba útoky za sebou. Druhý útok bude většinou vedený jako nečekaný, protože né všichni mají dvě obrany.
Náročnost se ještě upravuje podle typu zbraně:
 
kombinace
úprava síly
úprava obratnosti
lehká x lehká
0
5
lehká x střední
1
4
lehká x těžká
2
3
střední x střední
3
2
střední x těžká
4
1
těžká x těžká
5
0
 
 
sz
úč
oz
inc
- 1 / - 3
- 3 / - 2
- 1 / - 2
-3.2 / -11,4
š
0 / - 2
- 2 / - 1
0 / - 1
-2.4 / -10,6
pr
1 / - 2
- 2 / 0
1 / 0
-1.6 / -9,8
d
1 / - 1
-1 / 1
1 / 1
-0.8 / -9,0
vd
2 / - 1
- 1 / 2
2 / 1
0 / -8,2
do
2 / 0
0 / 3
3 / 2
0,8 / -7,4
 
OZ se vypočítá jako polovina OZ zbraně + bonus z tabulky. Pokud se postava bude chtít bránit oběmi zbraněmi, pak se obrany sčítají a inic za akci obrana se odečte od obou zbraní. Další možností je bránit se pouze jednou zbraní.
 
náročnost: 2 T char
 
+ ST / 2 k charismatu
náročnost: T odol
 
normálně postava vydří pod vodou bez nádechu odolnost kol ale s tou schopností se doba prodlužuje o ST x 3 kol
náročnost: L obr
past: bonus obr + ST
hází si: postava = 11 = spadnutí/ úspěšné ovládaní
ověřování: každé 3 hod. při kroku nebo klusu; každých 10 kol při cvalu nebo trysku; v boji jednou za ST kol

netřeba ověřovat až do konce akce; únava 1 bod za 6 bodů zvířete
Ú
úspěšně vykonaný manévr; únava 1 bod za 3 body zvířete
N
na cestách se doslova pere s řízením a unaví se za 1 bod za 2 body zvířete; manévr se nepovedl a postava se musí věnovat zvládnutí zvířete celé kolo v boji
TN
postava spadla z koně a hází si proti pasti, jestli se zraní je to past Obr + Odol + ST = 14= 1k6/ 2k6 zranění se ještě upravuje podle rychlosti jízdy (procházka, chůze + 0; spěch + 2; poklus + 3; běh + 5; sprint + 7

boj na zvířeti:
·         postava je o třídu větší
·         na postavy přímo před zvířetem lze útočit se zbraněmi o délce 1,5 a více
·         do zad lze na postavu útočit pouze se zbraněmi délky 2
·         postava získává k obraně bonus obratnosti zvířete, vždy alespoň 1
náročnost: O sil          L Obr
past: bonus síly + ST+obr/7
hází si: postava = 14 = poškození/ opravy, výroba
ověřování: u každého výrobku nebo opravy

perfektně vyrobená či opravená zbraň bez jediné chybičky
Ú
oprava nebo výroba se zdařila, ale je o maličko horší než od opravdového profesionála
N
oprava se nezdaří je spotřebován materiál a kus je stále ve stejném stavu, výrobek je téměř nepoužitelný
TN
na místo opravy dojde k poškození; vstupní suroviny jsou zničené a výrobek žádný

náročnost: 2T sil
 
+ ST/ 2 k síle
náročnost: T obr
past: bonus obratnosti + ST
hází si: postava = 14 = nechutnost/ krása
ověřování: každé dílo

dílo se nesmírně líbí; velmi autentický obraz
Ú
dílo se líbí; lehce se rozená co je na obrazu
N
dílo je nepochopeno, vzbuzuje posměch
TN
portrétovaná postava je uražena, autor vyhnán; naprostá obludnost

náročnost:       S sil
 
ST x 5 mn
náročnost: S int          O sil    Tr obr
 
akce obrana je díky této schopnosti snížena o ST/32 inc.
náročnost: S sil
 
past: bonus síly postavy – AKZ ( z deníku, první list) – typ vody (klidná 0, slabá řeka 1, silná řeka 3, peřeje 5) + ST*2
hází si:  postava = 9 = plave/ topí se
ověřování: jednou za směnu
                                              

další ověření za 6 směn
Ú
plave
N
postava se začne topit: v prvním kole ztrácí 1 stínový život, v druhém 2, atd. a každé kolo je past o 1 vyšší. Postava se také unaví stejně jak ztrácí životy.
TN
stejné jako N, ale životy ubývají po 5

 
Tato dovednost se nemusí učit. Je to jen informace, že je možné za 3 body z jedné vlastnosti získat bod 1 k vlastnosti jiné.
náročnost: T sil
 
+ ST/ 10 mil/ hod
náročnost: T sil           Tr obr
 
+ ST/ 2 sáhů
náročnost: S sil           L obr
past: bonus síly + ST+obr/7
hází si: postava = 11 = poškození/ opravy, výroba
ověřování: každé tři hodiny

netřeba ověřovat až do konce dne
Ú
úspěšně vykonané dílo
N
postava dílo zkazí a musí ho 9 směn opravovat
TN
postava zkazí dílo natolik, že ho musí celé udělat znova, navíc zničila materiál a výrobek může při pádu někoho zranit

náročnost: O obr
past: bonus obr+ ST
hází si: postava = 11 = poškození/ opravy, výroba
ověřování: jednou za výrobek

téměř jako od mistra
Ú
výrobek je sice funkční, ale nikterak úhledný
N
výrobek se vůbec nepovedl
TN
výrobek se zdánlivě povedl, ale při prvním použití se rozpadne

náročnost: T sil
 
ST x 3 sáhů + dostřel
náročnost:  2T int
 
+ ST x 3 k nalezení objektu nebo mechanismu
náročnost: T odol
 
+ ST x odol/ 6 k maximu bodů únavy
náročnost: S sil           L obr
past: bonus síly + ST+obr/7
hází si: postava = 11 = poškození/ opravy, výroba
ověřování: každé tři hodiny

netřeba ověřovat až do konce dne
Ú
úspěšně vykonané dílo
N
postava dílo zkazí a musí ho 9 směn opravovat
TN
postava zkazí dílo natolik, že ho musí celé udělat znova, navíc zničila materiál a výrobek může při pádu někoho zranit